onsdag 24. august 2011

Liten VS Gammel..

- Har du klippet deg?
- Nei, frisøren har gjort det.

Når eg var liten, gikk vi hjem til folk å ringte på for å spørre om de ville være med ut og leke.

Når eg var liten, gikk vi hjem fra skolen hver dag å det var GØY.
Vi kunne bruke 3timer på en gåtur som opprinnelig tok 1time.

Når eg var liten, var vi nesten bare ute, hver dag.

Når eg var liten, var det GØY å bli våt på beina.

Når eg var liten, gikk vi på eple,pære og plommeslang.
Etter å ha spist oss lei på epler,pærer og plommer, bombarderte vi betongen med frukt kunst.

Når eg var liten, fikk vi 40år gamle menn etter oss, for å "ta" oss når vi hadde stjålet all frukten deres.
Vi gjemte oss bak kratt og steiner, og følte oss som Konger når vi klarte å slippe unna.

Når eg var liten, var det ingenting som het Playstation, men Commandore 64 var drit kult.

Når eg var liten, kunne vi stå og kaste stein i 4 timer, og det var faktisk gøy det også.



Nå er jeg gammel..

Nå forsikrer eg meg om at folk faktisk ER hjemme, før eg går noen som helst steder.

Nå kunne eg aldri i livet tenkt meg å gått hjem fra jobb.
Har gått hjem fra byn mangen ganger, og det er faktisk IKKE gøy.

Når eg idag blir litt våt på sokken, klarer eg ikke finne nye, tørre sokker fort nok, samtidig som eg banner og steiker for meg selv.

Nå går eg på butikken og kjøper min egen frukt.
Bombardere gaten med frukt eg ikkje spiser kunne ikke falt meg inn,
det e jo tross alt penger.

Nå ringer eg politiet og løper som en gal om det kommer en 40år gammel mann etter meg.
I dag vet jo man aldri hva som kan skje.




Ka skjedde med gamle dager?

Eg vil være liten for alltid.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar