tirsdag 30. august 2011

Taxi vær...

Virkelig????
Ka e det med folk som skrive statusoppdateringer om været?

Til opplysning har eg både vinduer og dører som kan åpnes og lukkes.
Noe resten av landets befolkning har.
Vi VET kordan været er idag.

"faen,regn idag."
"endelig sooool"
"Blåser godt idag"
SPAR MEG!

Har dere virkelig ikke noe bedre å skrive på statusoppdateringene deres?
Da foreslår eg at dere bare lar være og logger av.
Hadde vært noe helt annet, hadde det stått hvilket vær vi får i helgen.
Det er nemmelig greit å vite.

Nei, eg snakker KUN om været når eg blir lurt inn i en samtale om det,eller når eg må.
Som når eg tar Taxi.

For du vet, når eg tar Taxi, så kommer samtalen automatisk. Og den begynner ALLTID, ALLTID om været.
Kan ikke noe for det.
Men som eg vet, er ikke eg den eneste som snakker om været i en Taxi. 70% snakker faktisk om været på Taxi-turen. Det e som man tror man snakker med Kristen Gislefoss.

Stakkers sjåfører. Etter en arbeids dag på 8timer, har han snakket om været i ca 3timer.
Når han kommer hjem, logger han på Facebook og ser DERES meningsløse statusoppdateringer om nettopp været.

Hin dagen skulle eg prøve noe nytt.
Ikke snakke om været i Taxi'en.

Så etter å ha hevet meg inn i Taxi'en, var eg klar.

- Heisann. Kor kommer du ifra da? Taxi sjåføren var utenlandsk.
Hvorpå Taxi sjåføren ser dumt på meg

- Faen, for ett dritt vær det e idag da. Fortsetter eg..

Eg klarte meg i nøyaktig 30 Sekunder.







1 kommentar: